Pages

Sabtu, 19 Januari 2013

2 golongan penghuni neraka

                                                                                    
                     Ada 2 golongan yang akan menjadi penghuni "NERAKA"

Daripada Abu Hurairah R.A berkata : Rosululloh SAW bersabda : Ada dua golongan yang akan menjadi penghuni " NERAKA " yang belum  lagi aku melihat mereka.
Yang pertama :- adalah golongan "PENGUASA" yang mempunyai Cambuk-cambuk bagaikan ekor lembu Yang digunakan untuk memukul orang (rakyatnya) atau pengikutnya.
Yang ke Dua :-  Orang perempuan yang berpakaian tetapi telanjang. berlenggang-lenggok sewaktu berjalan, menghayun-hayunkan bahunya, dan diatas kepala mereka ada sanggul yang bagaikan bonggol unta yang miring.(mereka memamerkan sanggulnya).
Kedua-dua golongan ini tidak akan masuk "SYURGA" dan tidak akan dapat mencium bau wanginya syurga. Sesungguhnya bau wangi "SYURGA" itu sudah bisa tercium dari perjalanan yang sangat jauh daripadanya.
  
 H.R Muslim

  •                                                                                 
  • Huraian :
  • Kebenaran sabda Baginda Nabi Muhammad SAW. ini dapat kita lihat dari Realitas Masyarakat yang ada pada hari ini. Ada Golongan penguasa yang suka memukul orang dengan cambuknya tanpa disoal siasat terlebih dulu. (menerapkan Undang-undang pilih kasih).
  • Dan ramai perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang. Maksudnya kalau kita katakan berpakaian bisa juga sebab ada selembar kain menempel dibadanya. Dan jika kita katakan telanjangpun bisa juga karena walaupun berpakaian tetapi hanya dengan selembar kain saja. sehingga terdedah sana-sini Aurotnya. maka sama saja dengan telanjang. Atau mereka berpakaian dengan kain yang tipis sehingga menampakkan warna kulit serta mencorakkan bentuk auraotnya. Kemudian berjalan sambil melenggak-lenggokkan badanya disertai sanggul yang besar seperti bonggol unta.
  • Kedua-dua Golongan ini tidak akan masuk ke dalam Syurga dan tidak akan dapat mencium bau wanginya Syurga. Walaupun semerbak wanginya bisa tercium dari jarak perjalanan selama 500 tahun sebelum sampai kepadanya.  
  • Naudzubillahi Mindhalik..Astagfirulloh hal Adzim ..
  • Wahai orang-orang yang beriman jagalah dirimu dan keluargamu dari api "NERAKA"

Tidak ada komentar:

Posting Komentar