Pages

Minggu, 14 Oktober 2012

Lelaki yang Malang


            Ada 4 Golongan lelaki yang ditarik oleh Wanita ke Neraka
                       السلام عليكم ؤارحمت الله ؤبراكاته
                                 بسم الله الرحمن الرحيم
Di akherat nanti, Ada Wanita yang akan menarik empat jenis lelaki ke dalam neraka bersamanya. Artikel ini Ane tulis bukan untuk memperkecilkan serta menyalahkan golongan Wanita semata-mata.
Sebaliknya agar kaum lelaki memainkan perananya dengan haq dan seksama berdasarkan hukum-hukum Al-Quran dan As-Sunnah serta berwaspada akan Tanggung jawab yang Harus mereka pikul.
1 :- AYAH nya :
Apabila seorang yang sudah bergelar ayah tidak memperdulikan lagi anak-anak perempuanya di dunia ini. Dia tidak mendidik segala keperluan Agama seperti : mengajar sholat, mengaji, puasa dan ibadah-ibadah yang lain sebagainya. Dia membiarkan anak-anak perempuanya tidak menutup Aurat. Tidak cukup hanya dengan memberi kemewahan Duniawi saja. maka dari itu Dia akan di tarik ke Neraka oleh anaknya.
2 :- SUAMI nya :
Apabila seorang lelaki yang bergelar Suami yang sah tidak memperdulikan tindak tanduk Isterinya.Dia bergaul bebas di kantor atau di tempat kerja. memperhiaskan diri bukan untuk Suami namun untuk pandangan kaum lelaki yang bukan mukhrimnya. Apabila Suami mendiamkan diri Walaupun Dia seorang yang Alim seperti Sholat 5 waktu tidak pernah tertinggal, Puasa rhomadhon,serta mengerjakan ibadah haji maka Dia akan turut di tarik ke Neraka oleh Isterinya. sebab Dia menjadi Suami yang Dayus.
3 :- ABANG nya : 
Apabila Ayah sudah tiada Tanggung jawab menjaga Maruah harga diri Wanita jatuh ke bahu Abangnya. Jikalau mereka hanya mementingkan Keluarga saja sedangkan adik perempuanya Di biarkan melakukan hal-hal yang bercanggah dengan ajaran Islam maka tunggulah saatnya tarikan Adiknya ke Neraka.
4 :- ANAK lelakinya :
Apabila seorang Anak lelaki tidak menasehati seorang Ibu yang melakukan maksiat atau melakukan perkara yang di haramkan oleh ajaran Islam. serta apabila Ibu membuat kemungkaran, mengumpat, memfitnah, mengata dan sebagainya. maka anak itu akan di soal dan dipertanggung jawabkan di Akherat kelak. dan nantikan tarikan sang Ibu ke Neraka. 
Marilah kita lihat betapa hebatnya Tarikan para Wanita ini. Bukan saja di Dunia malah di Akheratpun Tarikan Wanita-wanita itu cukup Hebat. Maka dari itu Wahai para lelaki yang bergelar Ayah/ Suami/ Abang/ atau Anak harus mampu memainkan peranan masing-masing. Tanggung jawab yang harus di pikul seorang lelaki Amatlah berat karena Dia mengemban Amanat dari Alloh SWA.
"Firman Alloh SWA dalam Al-Quran "yang bermaksud :
Wahai orang-orang yang beriman peliharalah dirimu dan keluargamu dari Api Neraka. yang bahan bakarnya terdiri dari manusia dan batu. penjaganya para Malaikat yang Kasar dan Keras yang tidak pernahpun sekali mendurhaka kepada Alloh SWA. serta Taat dan patuh terhadap apa yang di perintahkan-Nya kepada mereka. dan selalu mengerjakan apa-apa yang di perintahkan oleh Alloh SWA. Surat (At-Tahrim :6).
Qullu Am Wa'antum bil khoir..Taqobbalallohu minna Waminkum Taqobbal ya karim.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar